Е-атлант розправляє плечі. Навіщо Rozetka купує найбільший український маркетплейс
Два лідери української онлайн-комерції — Rozetka.ua і EVO — перетворюються на одного національного гіганта.
З фрази "Ось вам секретик" Владислав Чечоткін, засновник інтернет-супермаркету Rozetka, почав пост у Facebook, опублікований 9 серпня. Тексту там було небагато — кілька абзаців. Але й їх вистачило, щоб розбурхати мільйони клієнтів його сайту, а також конкурентів.
"Сюрприз" Чечоткіна полягав у тому, що заснована ним компанія об'єднає активи з групою EVO.
Для національного ринку електронної комерції, обсяг якого за підсумками 2017-го становив 50 млрд грн, це означає появу нового потужного гравця. Rozetka є №1 у країні серед інтернет-супермаркетів, а EVO — лідерський торговий майданчик товарів і послуг. Він відомий клієнтам ресурсів Рrom.ua, Bigl.ua, Zakupki.prom.ua, Crafta.ua, Kabanchik.ua, Вчасно, Shafa.ua.
"Угода найбільш знакова цього року, — говорить Сергій Чуйкин, директор інвестиційно-банківського департаменту інвесткомпанії Concorde Capital. — Найбільший гравець в e-commerce [Rozetka] купує найбільший маркетплейс [EVO]".
Технічно Rozetka викупить у міжнародного фонду Naspers 56 — відсоткову частку в EVO. Далі залишилися учасники процесу отримають свої частини в загальному пирозі об'єднаної структури.
Усі нинішні проекти обох компаній, за словами Чечоткіна, і далі працюватимуть — кінцеві споживачі особливих змін від злиття спочатку не відчують.
Суму угоди сторони не розкривають. За даними профільних українських ЗМІ, вона може становити $12-15 млн. Поки весь цей проект оцінює Антимонопольний комітет: якщо там не побачить порушень, договір оформлять остаточно.
Пара успішних
Rozetka, власниками якої є подружжя Чечоткіних та інвестфонд Horizon Capital, — справжній локомотив онлайн-торгівлі. Вона входить у десятку найвідвідуваніших ресурсів в українському сегменті всесвітньої мережі. І за цим показником у травні 2018 року в 5-7 разів перевершувала найближчих конкурентів — Allo і Citrus, якщо судити за даними similarweb.com.
За минулий рік дітище Чечоткіна на чверть збільшило виторг — до 6 млрд грн, а чистий прибуток наблизився до 9 млн грн.
До того ж Rozetka розвивається вже не тільки як магазин, а й як майданчик, на якому торгують і незалежні постачальники. Фахівці називають такі ресурси маркетплейсами.
Саме це слівце ріднить компанію Чечоткіна з EVO: і є конгломератом маркетплейсів і сервісів з продажу послуг в Україні і на ринках низки країн колишнього Союзу, включно з РФ.
Різниця лише в тому, що Rozetka більше націлена на В2С-сегмент — продаж товарів приватним особам. А у EVO, за словами Олега Кузнєцова, партнера консалтингової компанії Kreston GCG, сильна аудиторія в сегментах В2В і С2С — торгівлі товарами для бізнесу і між приватними особами.
За даними самої EVO, за перші шість місяців року українці на її майданчиках купили товарів на 10 млрд грн — приріст на 52% у порівнянні з першим півріччям 2017-го.
У підсумку можливе злиття двох бізнес-структур, як очікують експерти, стане позитивом для кожної зі сторін угоди. Rozetka зможе ще й розширити географію роботи.
"Кінцеві споживачі отримають ширший вибір та вигіднішу ціну", — вважає сам Чечоткін.
Завдання для Alibaba
Низка експертів вважає, що угода з EVO — це підготовка до продажу Rozetka глобальному гравцеві.
Таких на сьогодні, на думку Кузнєцова, всього два: американський торговий онлайн-гігант Amazon або його китайський аналог-конкурент Alibaba. Експерт віддає перевагу китайцям: вони, мовляв, краще розуміють, як вести справи в Україні. Та й регіон для них менш токсичний, ніж для Amazon.
Сам Чечоткін каже, що злиття не пов'язано з подальшим продажем його компанії. Хоча він не виключає, що таке можливе в майбутньому.
Просто Naspers, на думку Чуйкіна з Concorde Capital, поступово покидає Україну. З 2014 року фонд, за його словами, підшукує можливості виходу з інших місцевих активів: так, минулого року він продав частку в онлайн-магазині ModnaKasta.
У Naspers не відповіли на запитання НВ про причини розставання з EVO. Представники фонду лише відзначили, що Україна залишається для них важливим ринком, де їм належить популярний онлайн-майданчик безкоштовних оголошень OLX.
Але навіть якщо ніяка глобальна компанія не купить Rozetka, анонсована Чечоткіним угода, на думку експертів, зумовить появу на ринку сильного конкурента для світових лідерів. Щоправда, лише на локальному рівні та за умови, що ті все ж таки захочуть з'явитися в Україні.
Источник: biz.nv.ua
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий