Goodnews.ua


Шахраї освоїли нові податкові схеми

Май 03
14:02 2017

З початку 2017 року податкові інспекції втратили право перевіряти платників податків. Разом з тим з'явилися регіональні шахраї, які намагаються збити «подарунки» з бізнесу за не проведення перевірок.

Куди відправляти цих «горе-ревізорів»? Які структурні реформи допоможуть полегшити життя бізнесу? На ці та інші питання відповіла начальник Головного управління ДФС у м. Києві Людмила Демченко:

— В кінці минулого року був прийнятий закон №1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Норми документа чітко розмежували функції районних і обласних податкових інспекцій.

З початку цього року районні інспекції мають право виконувати тільки 4 функції: сервісне обслуговування, реєстрацію та ведення обліку платників податків, формування і ведення держреєстру фізосіб та інші функції сервісного характеру. На районному рівні можна зареєструватися платником ПДВ, перейти на спрощену систему оподаткування, подати звіти, отримати довідку про відсутність заборгованості, будь-яку консультацію і т.д.

Сьогодні до платника не може вийти інспектор районного рівня та здійснити перевірку. Хоча з'явилося багато таких горе «податківців», які телефонують платнику, повідомляють про можливість перевірки, а щоб її уникнути — вимагають перерахувати певну суму (1-2 тис грн) на карту. Найчастіше телефонують фізособам підприємцям. Наша внутрішня служба безпеки з'ясувала, що шахраї телефонували з Луганської, Донецької областей.

— Що робити платнику у разі дзвінків, візитів таких «інспекторів»?

— Ні в якому разі нічого не перераховувати, а звернутися до нас. Прошу інформувати мене чи моїх заступників на електронну адресу. Ми дуже оперативно відреагуємо. Це питання правоохоронних органів і нашої служби безпеки. Також прошу звертатися і по іншим виникаючим питанням конекту з місцевими районними інспекціями.

Сьогодні до платника податків може прийти перевірка тільки з обласного рівня. У інспектора повинен бути наказ про її проведення, підписаний керівником ДФС регіону на фірмовому бланку з печаткою. Якщо ж до вас прийде людина тільки з посвідченням (ймовірно, підробленим) районного інспектора — це шахрай.

Відповідно до закону, всі фіскальні функції перейшли в обласний апарат. Нині вони передані до ДФС Києва.

— Впораєтеся?

— Ми вже відпрацювали алгоритм контрольно-перевірочної роботи на аудиті юросіб. Півтора роки тому за підтримки МВФ був створений офіс аудиту. З районного рівня була переведена функція контролю юросіб на рівень ДФС Києва. За півтора року роботи є певні результати: зменшилася кількість перевірок і суми донарахувань, збільшилася оплата за актами перевірок.

За аналогією з юрособами сьогодні ми об'єднуємо функції контрольно-перевірочних робіт по фізособам, підрозділи стягнення податкового боргу, камеральних перевірок декларацій. Тобто всі фіскальні функції, які раніше виконувалися районом, тепер виконуємо ми.

Користуючись нагодою, хочу нагадати, що 3 травня завершується кампанія декларування доходів фізосіб. Залишилося обмаль часу, щоб звернутися до своїх податкових інспекцій за місцем реєстрації. Подати декларацію потрібно, якщо ви отримуєте дохід від організації, яка не є податковим агентом, тобто працюєте за договором трудового найму і податковий агент за вас не платить податки. Також повинні бути задекларовані спадок, кредити, іноземні інвестиційні доходи, здача в оренду нерухомості тощо. Щороку ми нагадуємо про це платникам податків. Але, на жаль, є ті, хто з тих чи інших причин не встигають прозвітувати про майновий стан та доходи. Такі особи ще можуть задекларувати доходи до 1 серпня з мінімальними фінансовими санкціями. Якщо особа й за цей період не подає декларації, то штрафів та пені – не уникнути.

— Що принесе бізнесу реорганізація ДФС?

— Повинно зменшитися число запитів до суб'єкта. Раніше відразу кілька інспекцій мали право перевіряти: одна вела облік, друга направляла запити і т.п. Система ж чіткого розподілу функцій дозволить здійснювати тільки одну перевірку. Платник заощадить свій час для спілкування з податковими інспекціями. А найголовніше, що перевірку має право проводити тільки один орган.

Ще одним серйозним позитивом стане електронний кабінет платника податків. Повною мірою він запрацює з 1 січня 2018-го. Всі суб'єкти, які отримали електронні ключі, можуть скористатися сервісом.

В електронному кабінеті платник може дізнатися про свою заборгованість. Бувають випадки, коли 1-5 грн не доплатили, а потім виникають питання при видачі довідки про відсутність заборгованості. Багато підприємців вже говорять, що це дуже хороший сервіс, так як самі можуть відслідковувати не тільки суму заборгованості, а й контролювати сплачені суми, переплату по всіх податках та зборах. Також в електронному кабінеті можна побачити інформацію про контрагента, ознайомитися з реєстром заяв про відшкодування ПДВ. Крім того, є розділ індивідуальних податкових консультацій.

А з 1 січня 2018-го можна буде спілкуватися через електронний кабінет. Податкова зможе направляти рішення, повідомлення, здійснювати перевірку, отримуючи інформацію і документи від платника. Тому я впевнена, незабаром електронний кабінет дасть можливість більш ефективно і оперативно працювати платнику з податковими органами.

Вже зараз 75% суб'єктів подають звітність в електронному вигляді. Раніше виникало багато проблемних питань з включенням платників до системи електронного документообігу. Згідно відомчих документів, встановлено 5 робочих днів для обробки, узгодження договору. Для того щоб платники могли активно подавати звітність в електронному вигляді — у Києві ці договори зараз розглядаються протягом доби.

— Періодично ЗМІ публікують статті про те, що деякі інспекції укладають договори протягом двадцяти днів. Як Ви боретеся з такими випадками?

— На жаль, у нас були такі факти. Сьогодні ми відійшли від практики тривалого розгляду договорів. Зараз зовсім немає сенсу затримувати узгодження договору на рівні районної інспекції. Ще раз хочу звернути увагу, що у місті Києві укладення договорів здійснюється протягом доби.

Виняток: якщо платник потрапить в число ризикових суб'єктів. На жаль, у нас зареєстровані підприємства, які є інструментами мінімізації податкових зобов'язань до бюджету. Це так звані «скрутчики», які формують податковий кредит, щоб підприємства мінімізували свої податкові зобов’язання. Картина була дуже проблематичною, спостерігалася велика частка схемного податкового кредиту в загальної питомій вазі всіх податкових зобов'язань. Так, в місті Києві 67 тисяч усіх платників ПДВ декларували 11 млрд грн податкових зобов'язань. З них суб'єкти, у яких на вході була одна категорія товару, а на виході зовсім інша (банани — цвяхи), так званий «пересорт» — майже 800 млн грн.

Згідно зі змінами до Податкового кодексу, з 1 квітня до 1 липня 2017-го ми працюємо в тестовому режимі відпрацювання таких ризикових суб'єктів. Якщо раніше ми могли лише констатувати факт у вже зареєстрованих податкових накладних, то сьогодні система дає можливість відстежувати ризикові підприємства ще на етапі реєстрації податкової накладної (ПН). Наші зусилля за цим напрямом роботи виявились недаремними – обсяг схемного податкового кредиту зменшився до 200 млн грн. Побачили і різкий спад кількості таких суб'єктів в Києві.

З 1.07.2017 система стане автоматично блокувати податкові накладні з пере сортом, відповідно до Порядку затвердженим Мінфіном. Для платника з реального бізнесу це буде позитивом.

– І сумлінним платникам нічого не загрожує?

— Законодавець говорить, якщо ПН пройшла автоматичну перевірку та зареєстрована — податкові органи не можуть здійснювати контрольно-перевірочні заходи у суб'єкта господарювання, який сформував податковий кредит від відповідної податкової накладної. Тому що у нас є всі необхідні складові, особливо автоматичне блокування ПН в разі «пересорту».

Це дає можливість реальному бізнесу уникнути перевірок. Раніше, якщо з'явилася якась негативна інформація про суб'єкт з приводу не встановлення місцезнаходження або фіктивного підприємництва, — ми виходили на перевірки на підприємство, яке сформувало податковий кредит. А сьогодні закон говорить: якщо у нас не було застережень при реєстрації ПН — ми не маємо права виходити на перевірку. Тому це величезний позитив для бізнесу — зменшиться кількість позапланових перевірок, які існували до недавнього часу.

— Компанії галузі ІКТ часто потрапляють до ризикових суб'єктів?

— За статистикою Києва, в зону ризикових частіше потрапляють підприємства послуг. Найбільше (близько 50%) ми бачимо формування сумнівного податкового кредиту в компаніях, що займаються рекламними послугами, охороною, клінінгом.

Вважаю, що вищенаведені зміни дозволять сумлінному бізнесу уникнути перевірок і отримувати належний сервіс на місцевому рівні.

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

Иноуэ проведет бой в США после восьми поединков в Японии

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua