Фейки та паніка в українському інтернет-просторі: хто в цьому винен
У Сумській області розсилали підробні повідомлення про мобілізацію. Про це – у сюжеті Радіо НВ.
Повідомлення подібного змісту отримали й мешканці Харківської області. Меседжі з пропозицією з'явитися до військової частини розсилали на мобільні телефони начебто від імені Міністерства оборони України, повідомила прес-служба Військової служби правопорядку Збройних сил.
В Україні почне діяти режим воєнного стану. На що це вплине і як житиме країна
Там зазначили, що повідомлення фейкові, а саму ситуацію назвали черговою російською провокацією. Начальник управління комунікацій та преси Міністерства оборони Олексій Чорнобай закликав громадян не довіряти інформації з неперевірених джерел.
Офіційне першоджерело інформації
Ситуація за останні три доби показала, наскільки українці легко піддаються паніці, заявила співвласник видання Букви, медіаексперт Катерина Рошук.
Люди поширюють інформацію, користуються сайтами із сумнівною репутацією, не перевіривши офіційних джерел. Передові ЗМІ поки що справляються з висвітлення подій в країні, вважає Рошук.
“Нещодавно було дослідження, де перевірялися онлайн-ЗМІ на предмет достовірності, коректності публікацій. Зокрема, там був наступний пункт: якщо ЗМІ посилається на публікації у Facebook неверифікованого акаунту, без синьої галочки, значить ЗМІ чинить неправильно”, — розповіла Рошук.
Гнучка політика ЗМІ
Як зазначила головний редактор сайту NV.ua Юлія МакГаффі, громадяни не довіряють ЗМІ, а тому шукають інформацію в інтернеті і нормально сприймають фейки.
“Це може бути наслідком того, що період, коли ЗМІ контролювала партія, був дуже довгим. А от період гласності та перебудови — короткий. На українському ринку дуже легко зайти в певний засіб масової інформації за певну суму і розмістити там інформацію”, — зазначила МакГаффі.
Інформаційна війна та ресурси
Україна почала програвати інформаційну війну ще до початку революції, заявив голова комітету з електронної комерції Інтернет-асоціації України Олександр Ольшанський. У Росії більше фінансових ресурсів, які можна вкладати в інформаційну війну. Українським медіа та відомствам залишається тільки казати правду, вважає Ольшанський.
“З плином часу будувати віртуальну реальність стає все дорожчим. На жаль, українські ЗМІ і блогерське середовище в певний момент піддалися на провокацію”, — сказав Ольшанський.
У кіберполіції України також попередили про можливе розповсюдження недостовірної інформації в мережі.
Источник: new.nv.ua
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий