В Україні торік виявили понад 2,6 тисячі порушень у сфері реклами
В Україні у 2024 році були досліджені понад 19,3 тисячі рекламоносіїв, за результатами контролю яких виявлено 2622 порушення.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Зазначається, що з усіх досліджених рекламоносіїв найбільшу частку становили об’єкти зовнішньої реклами — 11,3 тисячі та об’єкти внутрішньої реклами — 4,5 тисячі.
«За рік були ухвалені 58 рішень про визнання реклами недобросовісною або прихованою, а також 96 рішень про зупинення її розповсюдження. Загалом порушники добровільно сплатили понад ₴4 мільйони штрафних санкцій, а понад ₴900 тисяч були стягнуті примусово», — підкреслив заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Зокрема, серед найпоширеніших порушень виділено використання недержавної мови в рекламі (712 справ), а також порушення у сфері реклами лікарських засобів, медичної техніки та методів лікування (283 справи).
У відомстві назвали приклади порушень у рекламі, до яких віднесли рекламу лікарських засобів із неправдивими твердженнями про їхню ефективність, використання недержавної мови в рекламі, що суперечить законодавчим нормам.
Порушенням є також реклама “знижок”, де ціни завищуються перед оголошенням акцій, дискримінаційна реклама за ознакою статі або соціального статусу та реклама на платформах спільного доступу до відео.
Читайте також: Антимонопольний комітет визнав оманливими твердження про «меншу шкоду» IQOS
За підсумками минулого року представники територіальних органів Держпродспоживслужби через медіа 444 рази здійснювали просвітницьку діяльність щодо питань захисту прав споживачів у сфері реклами, підсумував Крейтор.
Контроль за рекламою в Україні здійснюють кілька органів. Відповідно до Закону України “Про рекламу”, основний контроль здійснює Держпродспоживслужба, за винятком, зокрема реклами у сфері азартних ігор, фінансових послуг та інструментів.
Як повідомлялось, упродовж 2024 року до Держпродспоживслужби надiйшли 5722 звернення від громадян, більшість з яких стосувались проблем з неякісними товарами з інтернет-магазинів та житлово-комунальних послуг.
Фото: ілюстративне: Держпродспоживслужба