Goodnews.ua


Структурні “маяки” МВФ: до затишної гавані чи на рифи? Частина 1

Апрель 10
12:23 2017

Структурні "маяки" МВФ: до затишної гавані чи на рифи? Частина 1

Отримав чоловік у ломбарді позичку й хизується: «Це визнання моїх заслуг!». Хоч прохачам личить скромність, навіть коли їх уклінне прохання милостиво задоволено.

Спонтанна президентська реакція на позичку також погордлива: “Рада директорів МВФ ухвалила рішення про виділення Україні одного мільярда доларів. Це чергове визнання українських реформ!”, – хвалиться гарант.

Меншовартість викінчена: подачка, як критерій успіху! Це – щодо логіки й самоповаги. А як з фактами?

Обіцяні реформи провалені

Респект Міністрові фінансів О. Данилюку, який оприлюднив Меморандум України та МВФ на веб-сайті міністерства.

Включно з покаянним листом Президента, Прем’єр-міністра, Міністра фінансів, Голови Національного банку до Пані Крістін Лагард Директора-розпорядника Міжнародного валютного фонду.

Лист писано на колінах, не в тому сенсі, що там лежали папірці, а в тому – що так стояли автори. Запопадливість вимушена: гордість жебракам не личить, покаяння теж вимушене, бо «ми дотрималися лише 3 з 11 структурних «маяків», встановлених на період з вересня по грудень 2016 року» (підпункт 1 пункту 3). Структурні «маяки» – це реформи, які влада обіцяла, але провалила.

У 2-му пункті визнано й «неподолану корупцію», тож у 5-му благання: «просимо перевстановити – а в певних випадках також модифікувати – решту 8 структурних «маяків».

Відтак, при виділенні чергового, четвертого траншу Рада директорів МВФ керувалась чим завгодно, крім «визнання українських реформ».

Нові перспективи: злидні для працюючих

Власне Меморандум це 24 сторінки тексту й 7 сторінок таблиць. Документ грунтовний, детальний. Ми ж зосередимось на ключових вимірах – структурних «маяках».

На стадії опрацювання Меморандуму, 30 березня, я про них писав. Після оприлюднення Меморандуму, час до теми повернутись.

Шлях до маяків пролягає водним простором, до структурних (додаток, таблиця 2) – через текст Меморандуму, розгорнуті обґрунтування. Деякі з них спеціальні, інші – всенародні.

Серед останніх абзац 1 пункту 17 – про зарплати. Зміст його загальнодоступний, не біном Ньютона, виклад – словесні хащі, щоб до змісту не продертись.

Сутність: місячник турботи про працівників завершено, подолання бідності подолано. Про більші зарплати мріяти годі, вірніше тільки й залишається, що мріяти. Бо їх не буде: підвищення мінімальних зарплат не потягне підвищення інших. І мінімалку заморозять.

Згідно влади підвищення зарплат завершено, галочку поставлено. А згідно життя?

Міжнародний валютний фонд – не купка бариг-лихварів, а шанована установа – спеціальне агентство ООН, що налічує 188 країн-членів! Та ця установа не єдина. Всесвітній розмах має і Програма розвитку ООН (ПРООН), створена за резолюцією Генасамблеї від 22 листопада 1965 року.

В Україні ПРООН з 1992-го, так що в курсі справи. 30 березня її постійний представник Н. Уокер заявив, що в Україні на сьогодні за межею бідності живе близько 60% населення. Так оцінюють наш розвиток ООНівські розвивачі. Спеціально для оптимістів: не 60% бідних, а 60% бідолах, що й бідними не назвати.

Жебраків близько 25 млн. 550 тис.

Навіть якщо виключити з цього числа соціально вразливі групи: 1,7 млн. внутрішньо переміщених, 2,8 млн. інвалідів, 12,2. млн пенсіонерів, (а ці групи частково перетинаються і не всі там бідують), і тоді вийде, що близько 9 мільйонів із сімей працюючих зубожіють!

Працюючі злидні! Від скасування рабства, світ такого не бачив. І при цьому заморожувати зарплату? Скидається на соціальний канібалізм.

Нові перспективи: злидні для пенсіонерів

Перспективи пенсіонерів витемнені у пункті 21а. На початку дивна констатація: «відносно низький розмір більшості індивідуальних пенсій».

Які пенсії бувають крім «індивідуальних» в словниках не шукатимемо, це облуда за схемою: більше слів – менше змісту. А що таке «відносно низький розмір»?

Скажімо, усі українські багатії біднуваті відносно В. Гейтса, А. Ортеги, У. Баффетта. Поспівчуваємо.

«Відносно низькі пенсії» українських пенсіонерів, у вустах відносно багатих українських зверхників, – не описка і не дрібничка. Як чесно визнати, що пенсії низькі неприпустимо, то не лишається нічого, як збільшити їх до прийнятного рівня. А коли пенсії «низькі відносно» – можна й зачекати, потерпіти. Терплять же наші воротили, що хлопчина Цукерберг в рази за них багатший.

Це – констатація, а ось перспектива: «Верховна Рада України ухвалить до кінця квітня 2017 р. комплексну пенсійну реформу.

Станом на 7 квітня, на розгляді Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення 307 проектів. Стосовно 277 з них комітет є головним. Але жодного проекту, хоч віддалено схожого на комплексну пенсійну реформу, серед них немає.

Може внесуть, але до кінця квітня точно не ухвалять. Якщо, звісно, діятимуть за регламентом, а не за бюджетним ноу-хау Азарова-Яценюка: вранці – проект, уночі – закон.

До слова, технологія продумана: ошелешити людей, поставити перед фактом, не дати оговтатись, тим більш – протестувати. Може знадобитись, позаяк заявлені характеристики пенсійної реформи масове захоплення навряд чи викличуть:

«(і) новий набір варіантів виходу на пенсію з ширшим, ніж існуючий, діапазоном пенсійного віку, що передбачає значну можливість вибору, в залежності від загального трудового стажу, а також з пенсійними виплатами, які заохочують громадян до продовження трудової діяльності і пізнішого виходу на пенсію;»

Читай: своєчасна пенсія буде такою, що люди волітимуть тягти лямку до ста років, аби заробити більш-менш пристойну пенсію.

«(іі) економія видатків у розмірі не менше 3 відсотків ВВП в довгостроковій перспективі, в тому числі за рахунок збільшення ефективного трудового стажу для виходу на пенсію;»

Читай: зменшаться видатки на виплату пенсій. І вгадай: це для збільшення розміру пенсій чи як?

«(ііі) гарантії того, що громадяни України отримуватимуть пенсії, які є співвідносними зі сплаченими ними внесками…»

І ні слова про те, чи будуть пенсії співвідносними з нормальним життєвим рівнем. Може воно й на краще, що з такою реформою не поспішають?

Зате поспішають з розвоєм елітарних пенсій. Не далі як 6 квітня, Верховна Рада розглянула чималенький (зміни до восьми статей) урядовий законопроект «Про внесення змін до Закону України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”, реєстраційний № 4556.

Не прийняла, але й не відхилила: повернула Кабмінові на доопрацювання. Доопрацюють, можна не сумніватись.

Отакими є соціальні перспективи Меморандуму. Точніше, соціальна безперспективність. Поки для громадян, а в кінцевому підсумку – для влади.

Борис БЕСПАЛИЙ для UAINFO

Источник: newsonline24

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

Какао-бобы стали самым прибыльным товаром 2024 года

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua