Водіям пояснили, чому потіють фари в авто
Восени вночі різко холоднішає, через що в салоні волога конденсується. Вона осідає не тільки на вікнах, але і в блоках фар, за захисним пластиковим склом. Про які несправності говорять запітнілі фари розповідає UaMotors.
У справні фари волога потрапляти не повинна. Хоча вода в них утворюється за допомогою повітря, при включенні лампочок вона знову починає перетворюватися в пар. При роботі фари нагріваються, і за пару хвилин в блоці створюється область підвищеного тиску. Розширений повітря виходить назовні, несучи з собою водяну пару.
Конструкція фари має всередині особливий режим тиску, який запобігає скупченню великої кількості конденсату. На корпусі фари є запобіжні клапани, які не дають умов всередині досягти точки роси. Тобто клапани не дозволяють всмоктувати повітря, але випускають його при досягненні певного порогу. Так, в технічний блок не потрапляє пил, бруд і зайва волога.
У старих автомобілів фари зроблені по-іншому. У той час лампи встановлюються не такі потужні, тому точка роси може бути досягнута в холодну погоду при русі, а через холодне повітря утворюються плями. У корпусі таких фар є дренажний отвір, через яке стікає конденсат. Однак через нього всередину потрапляє пил і бруд.
Але якщо невелике кількості пара – це норма, то поява рясного запотівання стає наслідком несправності. Найчастіше це відбувається через засмічення вентиляційних отворів або пошкодження захисного скла. Це призводить до порушення циркуляції повітря і скупчення надлишкового тиску під час нагрівання та охолодження.
Точка роси може бути досягнута в будь-який момент в залежності від температури навколишнього середовища, власної температури і вологості. Запітнілі фари неправильно розсіюють світло і можуть зліпити зустрічних водіїв.
Також пітніти фари можуть через їх неправильну установку, тобто якщо порушена цілісність коробки. Тоді всередину буде надходити повітря. Також це може відбуватися, якщо водій нещільно закриє кришку при заміні лампи або неправильно накладе захисну гумову стрічку на задню частину фари.
Пошкодити фари можна при їх очищенні, адже струмінь води може порвати або розірвати кришку. Вода може замкнути контакти, що призведе до утворення іржі на електродах. Такі фари перестануть працювати – лампочки перегорять. Несправності не завжди можна полагодити, іноді доводиться повністю замінювати фару.