Стало відомо, що не враховує законопроект про доступне розмитнення “євроблях”
Законопроєкти №4643-д та 4644-д, затверджені на засіданні профільного «податкового» комітету минулого тижня, мали б вирішити проблему так званих «євроблях».
У спільноті «Доступне авто» детально проаналізували документи: пропозиції недосконалі. Автопоради вже повідомляли про те, що у Верховній раді запропонували нову схему для ”євроблях”.
Пояснюємо, чому.
ПЛЮСИ ЗАКОНОПРОЄКТІВ
✅ Зниження вартості розмитнення.
✅ Перший «автомобільний» законопроєкт, який може потрапити на голосування у зал Верховної Ради цього скликання.
✅ Спроба вирішити проблему визначення митної вартості.
НЕДОЛІКИ ЗАКОНОПРОЄКТІВ
⛔️ Вибірковість: тільки для тих, хто ввіз авто до 31.12.2020, в митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. Той, хто ввозить «свіже» авто з-за кордону, платититиме більше.
⛔️ Тимчасова дія: лише 180 днів. Коли прийде час міняти авто, розмитнити його можна буде лише за повними ставками.
⛔️ Законодавча колізія: на автобуси та вантажівки залишається «Євро-5». Легкові авто — не нижче «Євро-2». Проблема не вирішується комплексно.
⛔️ Несправедливе нарахування податків: залежнить від віку авто. Розмитненя елітних авто суттєво дешевше.
⛔️ Невідповідність міжнародним угодам: базою оподаткування при імпорті повинна бути митна вартість, а не визначена по табличці «зі стелі» цифра.
⛔️ Негативний вплив на автомобільний ринок: можливі тимчасові спотворення цін. Розмитнені за спеціальними умовами машини можуть з‘явитися в продажі за ціною нижче середньоринкової. Особливо – елітні авто, різниця може сягати кількох десятків тисяч доларів.
⛔️ Корупційні ризики: можливі незаконні маніпуляції із датою ввезення авто в митній базі, щоб здешевити розмитнення.
ВИСНОВОК
Законопроєкти від профільного комітету Верховної Ради — політичне рішення, щоб остаточно «закрити питання» із «євробляхами». Довгострокового впливу на автомобільний ринок України не матиме. У разі його прийняття інші зміни можуть відкласти у довгий ящик.
Так звану «амністію» авто на іноземній реєстрації обговорювали ще у 2016-2017 роках. Врешті від ідеї відмовилися — тому, що зміна правил розмитнення повинна стосуватися усіх категорій громадян. Тому імовірність прийняття законопроєктів досить сумнівна.
Оцінювати їх варто лише як один з проміжних етапів на шляху до справжніх реформ.
Так звані «євробляхи» — це наслідок та індикатор, а не першопричина. Правила оподаткування вимагають змін, і не лише у сегменті легкових машин, але й щодо вантажних авто і автобусів. Проте будь-які зміни повинні стосуватися всіх і діяти на постійній основі.
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий