Goodnews.ua


Розвиток дорожнього господарства в Україні: що пропонують і роблять «народні слуги»

Апрель 01
19:05 2021

Ремонт доріг зараз одна з топтем в Україні. В рамках «Великого будівництва» на дорожню інфраструктуру виділяють мільярди гривень, міністри і чиновники обіцяють відремонтувати тисячі кілометрів. Треба визнати, це дає свої плоди: за підсумками 2020 року Україна піднялася на 20 позицій в загальному рейтингу якості доріг. Оновлення дорожньої інфраструктури неможливе без законодавчої підтримки.

«Слово і діло» сьогодні пропонує подивитися, які законопроєкти щодо доріг реєстрували різні політсили.

Аудит доріг і ваговий контроль: що пропонували «слуги народу»

Пропрезидентська партія, природно, підтримує все, що пов’язано з «Великим будівництвом» і оновленням доріг. Тому у «слуг народу» найбільше ухвалених законопроєктів на цю тему.

Одну з найбільш резонансних ініціатив парламент ухвалив в червні минулого року – внесення змін до держбюджету (№3509). Авторами законопроєкту виступили Юрій Арістов, Євгенія Кравчук, Олександр Трухін, Вадим Струневич, Олена Шуляк, Олександр Скічко, Василь Мокан і Артем Культенко.

Депутати запропонували виділити 35 млн грн з Фонду боротьби з коронавірусом на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг. У пояснювальній записці йшлося про те, що будівництво доріг допоможе створити додаткові робочі місця і знизити рівень безробіття через поширення COVID-19. Крім того, поліпшення транспортного сполучення допоможе своєчасно надавати медичну допомогу населенню.

Ще один дорожній закон «Слуги народу» був ухвалений наприкінці 2019 року – про введення середньострокового планування розвитку і утримання автомобільних доріг (№1041). Один з його авторів – Олександр Кубраков – нині глава «Укравтодору».

Закон передбачає, що Кабмін затверджує цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг держзначення на відповідний період. Також передбачає надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на фінансування, в тому числі, проєктно-вишукувальних, науково-дослідних робіт, функціонування інформаційно-аналітичних систем, паспортизації технічного нагляду, обстеження стану доріг.

Ухвалено також законопроєкт №1047 щодо здійснення габаритно-вагового контролю на дорогах. Тепер за перевантажений автомобіль діють штрафи: за перевищення вагової норми на 5%-10% – 500 неоподатковуваних мінімумів, на 10-20% – тисяча неоподатковуваних мінімумів, більш ніж на 20% – 2 тисячі неоподатковуваних мінімумів. Гроші від штрафів йдуть в Дорожній фонд України.

Не пройшов в Раді законопроєкт №3544 про запровадження плати за використання доріг загального користування. Кілька депутатів пропонували систему збору плати за проїзд шляхами транспортними засобами з максимальною дозволеною загальною масою 12 т і більше за допомогою супутникових технологій. Все це для збільшення доходів Дорожнього фонду. Але ініціативу зняли з розгляду.

Схвалив парламент законопроєкт №1061 авторства Кубракова щодо управління безпекою доріг. Закон передбачає запровадження аудиту безпеки доріг – незалежної, технічної оцінки впливу проєктних рішень на безпеку. Аудит здійснюється: на всіх стадіях проєктування, на стадії будівництва і введення в експлуатацію. Така перевірка обов’язкова на міжнародних і національних автомобільних дорогах.

Які законопроєкти щодо доріг реєстрували «Батьківщина» і «За майбутнє»

Депутат Сергій Євтушок запропонував внести зміни до Бюджетного кодексу щодо створення додаткових джерел фінансування дорожнього господарства і фінансування заходів щодо забезпечення безпеки на автомобільному транспорті (№3909). Він запропонував створити додаткові джерела фінансування за рахунок адміністративно-господарських штрафів за порушення законодавства про автомобільний транспорт (відмова від габаритно-вагового контролю, відповідальність вантажовідправника за порушення при заповненні товарно-транспортної накладної).

«Також проєктом акту створюються умови органам місцевого самоврядування для здійснення габаритно-вагового контролю в автоматичному режимі на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів», – йшлося в пояснювальній записці. Законопроєкт зняли з розгляду в лютому цього року.

Сергій Мінько з групи «За майбутнє» пропонував Верховній раді законопроєкт №2353 – внесення зміни до законодавства щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів.

Нардеп хотів наділити адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад повноваженнями розгляду справ про накладення адміністративно-господарських штрафів за перевищення габаритно-вагових норм при перевезенні вантажу на вулицях і дорогах міст та населених пунктів. А штрафи спрямовувати до загального фонду місцевих бюджетів. Законопроєкт повернули Міньку на доопрацювання.

Фінансування дорожніх фондів і заборона на в’їзд вантажівкам: спільні ініціативи політсил

Щодо доріг у Верховій раді велика кількість законопроєктів, авторами яких є нардепи з різних фракцій і груп.

У комітеті зараз перебуває законопроєкт №4606 про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо порядку розподілу надходжень від правопорушень в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі в межах населених пунктів. Серед авторів – більшість депутатів «Голосу», але є кілька «слуг народу», нардепів від «Європейської солідарності», «Батьківщини» і «Опозиційної платформи».

Парламентарії запропонували, щоб 50% надходжень від адміністративних штрафів спрямували до відповідних місцевих бюджетів. Це, на їхню думку, буде стимулювати місцеву владу встановлювати системи автоматичної фото-, відеофіксації порушень правил дорожнього руху.

У першому читанні Рада підтримала законопроєкт №3742, серед його авторів депутати від «Батьківщини», ОПЗЖ, «Європейської солідарності» і групи «Довіра». Законопроєкт законодавчо закріплює автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагового контролю, встановлює відповідальність вантажовідправника за ці порушення. Також розширюються повноваження «Укртрансбезпеки» – надається право стягувати в судовому порядку плату за проїзд для вантажівок, які порушують габаритно-вагові параметри.

Зняли з розгляду законопроєкт №2296 («Слуга народу», ОПЗЖ і «Європейська солідарність») щодо запобігання несприятливому впливу забруднення повітряного середовища на здоров’я населення. Депутати пропонували заборонити в’їзд вантажного транспорту масою понад 8 тонн на територію міст з чисельністю населення 250 і більше тисяч осіб – з 6 до 11 ранку і з 17 до 21 години.

Повернули на доопрацювання депутатам від «Слуги народу» і «Довіри» законопроєкт №2779 про додаткові джерела наповнення територіальних дорожніх фондів. Нардепи пропонували встановити такі джерела формування доходів територіальних дорожніх фондів:

  • субвенція з держбюджету;
  • 50% перевиконання планових показників по митниці;
  • 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні пального;
  • 44% акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального;
  • 100% транспортного податку і 100% збору за місця для паркування;
  • 40% надходжень від адмінштрафів за порушення безпеки дорожнього руху та 40% – за порушення правил паркування;
  • місцеві запозичення, залучені для розвитку мережі і утримання автомобільних доріг.

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

В Украине подорожает мобильная связь: какие будут тарифы

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua