Повернення техогляду – поверненя корупції?
Українські урядовці не можуть залишити у спокої автомобілістів. В Україні планують повернути обов’язковий техоогляд автомобілів, в тому числі іна єврономерах. Такий законопроект уже оприлюднили на сайті міністерства інфраструктури для обговорення, яке має тривати місяць, повідомляє “Інвестор”.
Техоогляд для приватних авто скасували в Україні сім років тому в 2011 році. Як зазначали автомобілісти тоді він не мав нічого спільного із з реальним оглядом технічного стану, а більшість відповідний талон просто купували. До скасування техогляд був у відомстві Державтоінспекції, а для його проходження треба було звернутися в Міжрайонний реєстраційно-екзаменаційний відділ (МРЕВ).
Якщо новий закон ухвалять, то перші техоогляди автомобілістам доведеться проходити вже з 1 січня 2022 року і проходити їх буде потрібно раз на два роки.
Як же буде проводитись перенвірка відповідно до норм, що пропонуються. У законопроекті прописано, що авто буде перевіряти “експерт у пункті перевірки транспортних засобів”. Перевіряти будуть у першу чергу систему керування і гальмування, зовнішні світлові прилади, шини і колеса, затемненість скла, а також газобалонне обладнання, якщо воно є. Також інші частини автомобіля, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони довкілля.
Для власника авто будуть неадавати спеціальний талон про проходження ТО, а за його відсутність будуть карати штрафами. За перше порушення штрафом до 1700 гривень, а якщо водія з таким порушенням впіймають вдруге, його можуть або позбавити прав від трьох місяців до півроку, або накладуть адміністративний арешт на строк від 5 до 10 діб. Проте, у законопроекті не зазначено якою буде вартість проходження огляду авто і хто матиме право на його проведення.
Відповідно відсутність чітких відомостей наводить думку, що це може призвести до створення корупційних схем.
Як зазначає керівник компанії AUTO-Consulting Олег Омельницький:
“Корупційні ризики лишаються. Питання – в акредитації компаній, які будуть мати право проводити техогляд, за якими критеріями їх будуть обирати, хто буде визначати, мають право ці компанії проводити техогляд, чи ні”.
Поверненя техоогляду пояснюють, також зобов’язаннями України перед Європейським Союзом, відповідно до угоди про асоціацію з ЄС. Оскільки в країнах союзу техогляд є обов’язковим. Нові авто проходять перший обов’язковий техогляд максимум через чотири роки, а потім – кожні два роки. При цьому кожна країна ЄС тут може запроваджувати свої більш жорсткіші, але не ліберальніші правила.
Експерти авторинку сходяться на думці, що якщо закон буде ухвалено то не всі автомобілісти зможуть його пройти. У спілці автомобілістів пропонують запроваджувати ТО поступово:
“Спершу варто було би запровадити техогляд для авто, старших 20 років, щоб технічно несправні, яких серед них багато, зникли з доріг. Потім те саме зробити, для 15-річних, 10-річних і так далі”.
Поки , що законопроект знаходиться на обговоренні тому усі зацікавлені мають змогу внести свої пропопозиції, аби він не став ще однією корупційною схемою.
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий