Goodnews.ua


Півроку їздимо по-новому: як змінилися ПДР

Июль 02
16:00 2018

Вже майже півроку в Україні діють оновлені ПДР, які повинні були набути чинності в січні 2018 року. Щоправда, змін виявилося не так багато, як розмов, та й на дорожній ситуації це майже не позначилося.

“Гасають містом 200 км/год, про яке обмеження до 50 км/год йдеться!? Та й правила порушують усі, сьогодні дорога в Україні, як в Єгипті, – квест на виживання”, – ділиться думкою водій з 20-річним стажем Сергій Савченко.

У поліції визнають, що з виконанням не все гладко, але попереджають: скоро все кардинально зміниться. Втім, якісь нововведення все ж заробили: правила парковки авто, проїзду кільця і розміри штрафу. Про те, які правила працюють, а які – ні і чому, нам розповіли в “Відділі організації дорожнього руху при патрульній поліції м. Києва” і юрист компанії Juscutum Алла Цимановська.

Ганяємо впевнено до 50 км/год
Офіційно 1 січня 2018 року набрав чинності Закон про обмеження швидкості руху транспортного засобу в населених пунктах до 50 км/год. Він регламентований постановою Кабміну №883 і діє в нашій країні вже майже півроку. Крім його ухвалення і набуття чинності, жодних змін на дорогах не сталося. Як нам пояснили в поліції, пов’язано це з тим, що у нинішніх поліцейських немає технічних засобів для фіксації швидкості – а, як відомо, “не спійманий, не злодій”. Колись популярні “радари” сьогодні не застосовуються, а обіцяна фотофіксація ще не ведеться: камери в багатьох місцях вже стоять, але наразі працюють переважно в тестовому режимі. Запустити її, втім, обіцяють вже в найкоротші терміни.

Щоправда, залишилася стаття 122 ПДР. Вона передбачає штраф за порушення швидкості більш ніж на 20 км/год (ті самі горезвісні 20 км, на які часто закривають очі), але і це зафіксувати неможливо. Розмір штрафу в цьому випадку залишається 255 грн за перевищення швидкості на 20 км/год, 510 – на 50 км/год і 680 грн за створення аварійної ситуації. Тож правила обмеження швидкості (загальноєвропейська практика) існують і діють, але їх ніхто не дотримується, оскільки довести порушення наразі неможливо.

Неналежні зупинка, стоянка і паркування
Трохи простіше йдуть справи з фіксацією порушень паркування автомобіля, які регламентуються законом №5364. За словами Алли, крім “старого методу” притягнення до відповідальності безпосередньо співробітником поліції на місці порушення, закон встановив і нові механізми фіксації: режим фотозйомки (відеозапису) поширюватиметься на три види правопорушень, а саме: неналежну зупинку, стоянку та паркування. Обов’язковому запису підлягають дата, час, місце розташування транспортного засобу. При цьому для фіксації стоїть в недозволеному місці авто спеціальних засобів не буде потрібно, тому інспектори з паркування стали активніше залучати водіїв до адміністративної відповідальності.

Та й штрафи в цьому випадку відчутно змінилися. Як нам розповів юрист: “Штраф становитиме 20-кратний розмір вартості 1 години паркування. На парковці на місцях для інвалідів – 30-кратний розмір. При цьому послуга вважається неоплаченою після 10 хвилин з моменту в’їзду на платну парковку”.

Істотно посилилися і правила паркування на місцях для інвалідів. Як нам розповіли в “Відділі організації дорожнього руху”, штрафмайданчики буквально забиті евакуйованими з місць для інвалідів автомобілями, на яких немає розпізнавальних знаків, що за кермом перебуває інвалід. Щоправда, з місцями для інвалідів існують “підводні камені”, про які нам розповіли в поліції: наприклад, багато ТЦ або ж маркети самі наносять розмітку на парковку, яка повинна бути узгоджена з “Відділом організації дорожнього руху”, про що видається відповідний документ. Якщо ж офіційного узгодження немає – евакуювати авто права не мають, і автовласник може оскаржити подібну дію в суді.

Рух по колу за знаками
Ще одне нововведення регламентоване Постановою Кабінету міністрів №860, яка вносить зміну до п. 16.12 ПДР. Так, тепер завжди має перевагу транспортний засіб, який рухається на перехресті з круговим рухом, позначеному відповідним знаком 4.10 “Круговий рух”. Щоправда, закон набув чинності дещо раніше, і до цього міста і поліція були підготовлені. Особливо це торкнулося районів, де клумби часто плутають з перехрестям з круговим рухом, а знаки 4.10 ще не встановили.

Крім того, багато водіїв керуються встановленими до ухвалення закону знаками, кількість яких на таких ділянках збільшилася, внаслідок чого і стаються ДТП. Як нам пояснили в поліції, “закон ухвалений, але він вимагає детального доопрацювання. Тому водіям потрібно бути уважними на дорогах і керуватися встановленими знаками”.

Менше говорять: про “льодяники” і п’яних за кермом
Нововведення торкнулися також видачі посвідчення водія: тепер воно видається на 2 роки, що прописано в постанові Кабінету міністрів №885. При їзді без порушень і зі швидкістю не більше 70 км/год його через два роки можна буде обміняти на нове, термін дії якого – 30 років.

Згідно з постановою №833, всі правопорушення фіксуватимуться фото- і відеозйомкою, але поки це тільки постанова.

Ще все водії помітили, що поліцейські замінили смугасті жезли на так звані в народі “льодяники”, або біло-червоні диски. Справа в тому, що тепер зупинити правопорушника поліцейський може тільки “льодяником” або сиреною (в разі, якщо патруль помітив правопорушення в русі). А ось жезли залишили тільки для регулювальників.

Джерело: mmr.net.ua

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

США-Китаю: Не можна одночасно заявляти про підтримку миру в Україні та живити війну

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua