Іржавіють на очах: названо машини, які дуже швидко перетворюються на автомотлох
Будь-які вироби, виготовлені з металу, за деякий час можуть засмутити свого власника появою іржі. І незважаючи на те, що автовиробники завжди приділяють увагу антикорозійній обробці кузова, машини подібна проблема теж не оминула.
Ситуація посилюється тим, що транспортні засоби часто експлуатуються не тільки в умовах підвищеної вологості, а й на зимових дорогах, що рясно обробляються реагентами.
Крім того, антикорозійний захист буває різної якості – деякі автовиробники заощаджують на покритті. Таким чином, одні моделі автомобілів зберігають свій первісний вигляд досить довго, інші створюють головний біль для своїх власників вже через два-три роки або раніше.
Експерти Daily-Motor склали рейтинг автомобілів, які іржавіють особливо швидко, і з цією метою вони провели опитування працівників кузовних майстерень.
1. УАЗ «Патріот»
Автомобілем із найбільш уразливим для корозії кузовом виявився російський УАЗ «Патріот». На думку фахівців, «Патріоти», випущені до 2018 року, могли іржавіти практично в будь-якому місці.
Автомобілісти також підтверджують таку інформацію, говорячи про те, що іржа з’являється навіть там, де її найменше очікували побачити. Наприклад, від шурупів, за допомогою яких кріпляться плашки фальшпорогів, іржа переміщається на днище. Але все ж у більш нових «Патріотів» справи набагато кращі завдяки застосуванню американської технології забарвлення і новому катафорезному грунту від PPG.
2. Lifan X60
Друге місце в антирейтингу зайняв китайський кросовер Lifan X60. Свого часу автомобіль був одним із найпопулярніших паркетників на ринку – цьому сприяли офіційна багаторічна гарантія виробника, гарне для свого класу обладнання, просторий багажник та інші особливості моделі.
Але не обійшлося і без суттєвого недоліку, через який Lifan X60 опинився у цьому списку. Його кузов не оцинкований, на антикорі та фарбуванні виробник теж економив.
Нові машини, поставлені із заводу, спочатку мали товщину лакофарбового покриття трохи більше 60 мкм. Винятком були двері, у яких товщина покриття сягала 80 мкм.
В результаті власники такого автомобіля вже через півтора роки виявляли на ньому першу іржу, яку можна було бачити під ручками дверей і на нижній кромці кришки багажника, а трохи пізніше корозія починала давати себе знати і на порогах.
3. Daewoo Nexia
На третьому місці опинилася Daewoo Nexia, що випускалася з 1996 до 2016 року. Після пари рестайлінгів антикорозійний захист кузова машини значно покращили, але раніше, за словами фахівців, автомобілі сильно іржавіли.
Проблеми у Daewoo Nexia виникали через два-три роки після початку експлуатації, і якщо власник не вживав заходів щодо додаткового антикорозійного захисту особливо вразливих місць, то справа доходила до наскрізної корозії. Особливо це стосується нижньої частини дверей та задніх арок. Траплялися також випадки відвалювання порогів.
Які ще машини швидко іржавіють
Крім розглянутої трійки автомобілів, є й інші, що відрізняються поганою стійкістю кузова до корозії. Наприклад, позашляховик Lada 4х4. Цей автомобіль знаходиться на конвеєрі вже понад 40 років. У нього багато своїх сильних сторін, але іржа починає з’являтися на кузові ще до сходу з конвеєра.
Особливо вразливі для іржі стійки амортизаторів, задня кришка багажника та пороги. Якість лакофарбового покриття та антикорозійної обробки у Lada 4х4, на думку експертів, просто ніяка.
Можна згадати в цьому плані і про популярний кросовер Renault Duster, що вражає своїм потужним виглядом і має жорстку, але надійну підвіску, здатний засмутити автолюбителя іржею на кришці багажника під пластиковою накладкою і всередині порогів.
Крім того, у нього з великою ймовірністю можуть з’явитись навіть сколи на задніх крилах. Інші елементи кузова відрізняються більшою витривалістю до корозії.