Goodnews.ua


Чому потрібно скасувати віковий акциз на «євробляхи»: пояснення економістів

Ноябрь 15
12:11 2020

Скасування вікового акцизу при розмитненні вживаних автомобілів з Європи («євроблях») не тільки знизить їх вартість, а й допоможе витіснити старі радянські та пострадянські легковики, що зменшить шкідливі викиди та позитивно вплине на довкілля. Про це повідомляє «Главком» з посиланням на Центр соціально-економічних досліджень CASE Україна.

У дослідженні Центру говориться, що за 22 роки існування штучних обмежень на імпорт «євроблях» українці втратили у добробуті 40 млрд доларів і навіть після часткової лібералізації імпорту продовжують втрачати 1,2-1,5 млрд щорічно.

Т.зв. «віковий» акциз, за яким чим старше імпортоване авто, тим більше доводиться платити, за своєю суттю є дискримінаційним і не логічним, оскільки з роками експлуатації будь-який товар має втрачати ціну, а не навпаки.

«Сьогодні за ввезення, наприклад, 10-річного дизельного автомобіля з об’ємом двигуна 1,6 літра, лише акцизу потрібно заплатити 1200 євро. А якщо цій же машині вже 15 років – то вже 1800 євро. А ще ж мито і ПДВ… Таким чином розмитнення авто може коштувати навіть 300% від вартості», – зазначає співавтор дослідження, керівник Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.

Автори дослідження також проаналізували одну з пересторог у суспільстві щодо збільшення імпорту вживаних автомобілів через їх здешевлення – загроза довкіллю. Мовляв викиди «євроблях» вплинуть на довкілля.

По-перше, порівняно з Європою, у нас дуже маленький автопарк. На 1000 громадян припадає 232 автівки, тоді як в Європі цей показник знаходиться на рівні 600 автомобілів.

По-друге, понад 28% нашого автопарку – це радянські і пострадянські старі карбюраторні автівки, які і є основними винуватцями майже всіх викидів від автівок. Тож «євробляхи» витіснятимуть радянський спадок на колесах.

І по-третє, український легковий автопарк створює лише 6,5% всіх викидів у нашій країні. Адже основний забруднювач повітря – це енергетичний сектор, який продукує 55,2% викидів.

Автори дослідження наголошують на трьох основних висновках:

По-перше, протекціонізм не сприяє розвитку галузі, зокрема, він не створив конкурентоспроможну автомобілебудівну промисловість.

По-друге, чинний акциз на імпорт «євроблях» суперечить принципам оподаткування ЄС. Також він є несправедливим з огляду на те, що чим товар (автомобіль) дешевший, тим більше сума акцизу.

По-третє, побоювання щодо негативних наслідків від збільшення імпорту «євроблях» перебільшені. Адже завезені автомобілі стандарту, наприклад, Євро-2, навпаки, поліпшать ситуацію з довкіллям, бо витіснять карбюраторні радянські та пострадянські автівки, які у 5-8 разів шкідливіші, говориться в дослідженні.

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

Тренер Вереса озвучил рецепт успеха своей команды в игре с Шахтером

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua