Goodnews.ua


6 помилок водіїв, які «вбивають» коробки передач

Ноябрь 02
22:52 2022

Часто причиною дорогого ремонту автоматичної коробки передач стають не конструктивні недоліки агрегату, а наслідки неправильної експлуатації, тобто помилки водія. «АвтоСвіт» розповідає про найпоширеніші.

Не прогрівають

Восени температура наближається до нульової позначки й навіть нижче. Прогрів потрібен не тільки мотору, а й коробці передач. Причому автомату потрібно більше часу, адже в коробці нічого не згоряє: вона розігрівається лише завдяки тертю у шестернях та фрикціонах. Якщо з перших метрів почати інтенсивно її навантажувати, можна втратити й сальники, і ущільнювачі.

Нормальна температура робочої рідини в автоматі становить від 50°C до 90°C. Приладів та лампочок, які інформують водія про прогрівання коробки, у водія перед очима немає, тому в будь-яких ситуаціях намагайтеся починати рух плавно.

Є спосіб прогріти коробку на місці. Для цього потрібно перевести селектор у положення D, а потім у R, і дати попрацювати «автомату» в цих режимах 1-2 хвилини.

Стартують із двох педалей

Надійний спосіб швидко вбити АКП – в режимі D втиснути в підлогу обидві педалі, а потім різко прибрати ліву ногу. Дим, ефективний та ефектний розгін, захоплені погляди оточення… При такому ривку з місця рідина в коробці максимально швидко перемішується і перегрівається, втрачаючи робочі характеристики. При цьому зношуються та руйнуються багато деталей. Якщо часто практикувати такий старт з місця, коробку можна вбити за кілька десятків тисяч кілометрів.

Неправильно буксирують

Три десятки років тому разом з уживаними іномарками до нас прийшло правило буксирування автомобілів з АКП. Його умовно назвали «50 на 50». Тобто швидкість при буксируванні не вище 50 км/год, їдемо не далі 50 км. При недотриманні цих умов через відсутність мастила (адже помпа не працює) можуть з’явитися зади на поверхнях тертя. Сьогодні ці вимоги стали більш жорсткими: стало «30 на 30». А деякі виробники взагалі виступають проти буксирування, рекомендуючи перевозити несправну машину виключно на евакуаторі.

Часто перемикають у паркінг

Багато водіїв перемикають селектор автоматичної коробки у режим P при кожній зупинці на світлофорі. Таких водіїв легко впізнати за ліхтарями заднього ходу, які підморгують, оскільки селектор проходить через проміжний стан R. Такий метод не приносить користь коробці. Навпаки, фрикціони прискорено зношуються. Та й мотору буде трохи важче: при динамічному старті з місця йому доведеться попрацювати у натяг. Подібне перемикання виправдане хіба що за тривалої зупинки, наприклад, на залізничному переїзді.

Не ставлять на «ручник»

Ніколи не замислювалися, чому під час паркування на ухилі важко вивести селектор АКП з «паркінгу»? Річ у тім, що при стоянці на ухилі кузов починає фактично тиснути на клямку фіксатора на валу коробки, тому при паркуванні на ухилі завжди використовуйте стоянкове гальмо. Причому вмикайте його перед тим, як перевести селектор у положення «Паркінг». І ніколи не вмикайте режим P, доки машина не зупинилася повністю – можна зламати фіксатор положення «Паркінг».

Не змінюють рідину

Робочу рідину треба міняти регулярно у будь-якій АКП. Кожен бренд має свою рекомендацію відносно цієї процедури, але певним стандартом є інтервал у 60 000 кілометрів, навіть якщо автовиробник каже про 90 000 кілометрів. У будь-якому випадку краще замінити рідину раніше рекомендації, ніж потім витрачати чималі гроші на ремонт.

Share

Статьи по теме

Останні новини

Что делать, если вы заболеваете простудой

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua