Економічні та маневрені: ТОП-7 автомобілів на кожен день
Коли справа доходить до водіння в перевантажених містах, мегаполісах чи просто на історичних вулицях старовинних міст, компактність габаритів автомобіля є в пріоритеті. Купівля одного з найменших автомобілів у продажі може допомогти вам комфортно почуватися на вулицях із насиченим тарфіком і дозволить вам втиснутися на найвужчі або найскладніші місця для паркування. Сім найсимпатичніших машин такого формату ви побачите у сьогоднішній підбірці.
До речі, цей рейтинг також дуже підійде юним водіям або тим, хто готується таким стати. Адже відомо, що перші автомобілі повинні бути відносно недорогими в експлуатації та легкими у керуванні в умовах дворів і вулиць міста. Це саме ті критерії, яким якнайкраще відповідають представники сегменту мікрокарів або, як їх ще називають, хетчбеки класу А.
Британське видання Parkers.co.uk якраз зайнялося тим, що підібрало 7 найкращих автомобілів для інтентивної міської експлуатації, а MMR публікує подробиці англійського рейтингу.
Volkswagen Up
Клас: хетчбек А-класу (у т.ч. електрокар);
Ціна в Україні: на злегка вживані екземпляри від $7.000.
Цей кутастий німецький сітікар вже не перший рік на конвеєрі. Фольксваген Ап випускається вже 10 років. І при тому сказати, що він є застарілим як на 2022 рік не можна. Volkswagen пропонує кілька ітерацій цього хетчбека, включаючи повністю електричну модель і бадьорий варіант GTI .
Придбати Up можна з трьома або п’ятьма дверима, і, оскільки він робить ставку на оригінальний квадратний дизайн, його інтер’єр напрочуд просторий для 4-х пасажирів. Багажник також розумного розміру: 251 літр із піднятими задніми сидіннями та до 959 літрів зі складеними. Салон також порадує якістю зборки і непоганою, як на клас, шумоізоляцією.
Hyundai i10
Клас: хетчбек А-класу;
Ціна в Україні: від $14.000.
Хюндай i10 новіший і дешевший за Фольксвагена. Він вийшов на ринок у 2019 році, пропонуючи приємний дизайн, надійну якість збірки та конкурентоспроможну ціну. Так, керувати ним не так весело, як чітким «Апом», але він має просторіший салон і трохи більший багажник.
Що стосується обладнання, то вас тут також не образять. Навіть базова комплектація оснащена системою автономного екстреного гальмування , круїз-контролем , системою підтримки смуги руху та кондиціонером. Відкрийте список опцій, і ви побачите такі предмети розкоші, як 8-дюймова інформаційно-розважальна система, бездротовий зарядний пристрій для смартфона, кермо з підігрівом і камера заднього виду. Ви навіть можете придбати спортивну версію N-Line потужністю аж 100 к.с. (для такої ваги цього достатньою) зі стильним обвісом.
FIAT 500 e
Клас: хетчбек А-класу, електрокар;
Ціна в Україні: на злегка вживані екземпляри від $28.000.
ФІАТ зробив чудову роботу з новим 500 e. Це 100%-й електрокар, якого не обділили ні стилем, ні опціями. Електрична 500-ка навіть цілком практична – дорожча модель потужністю 42 кВт/год може проїхати приблизно 320 км без підзарядки та поповнити до 80% ємності приблизно за 30 хвилин.
Базова версія має 93 к. с., тоді як дорожча модель всі 118. Що ще важливіше, обидві комплектації мають 210 Нм крутного моменту, що дозволяє їм впевнено стартувати зі світлофора. Також для 500-ки доступна так звана «4-дверна» версія, де з боку пасажирських передніх дверей, ззаду, є додаткові «напівдвері», що відкриваються на зустріч руху, як в Rolls-Royce.
Toyota Aygo
Клас: хетчбек А-класу;
Ціна в Україні: на злегка вживані екземпляри від $19.000.
Як повідомляють британці з Parkers, у команди були змішані почуття, коли Тойота оголосила про заміну старого Айго новим поколінням. Кількість місця для ніг ззаду в новому Aygo смішна, а його слабенький двигун погано працює за містом. Втім, привід для позитиву також знайшовся – Айго тепер по периметру захищений практичним чорним обвісом і має вищий кліренс.
Проте як міський автомобіль Aygo виправдовує себе цілком. Його вища підвіска означає, що він їде впевненіше, ніж старий хетчбек Айго, що зручно, коли ви цілий день стикаєтеся з вибоїнами, лежачими поліцейськими чи ямами на українських дорогах. Він також наповнений технологіями! Найдорожча комплектація оснащена 9 -дюймовою інформаційно-розважальною системою, підігрівом сидінь, висувним брезентовим дахом і бездротовим зарядним пристроєм для смартфона.
Kia Picanto
Клас: хетчбек А-класу;
Ціна в Україні: від $13.000.
Кіа Піканто – це те, що можна назвати «дорослим» сітікаром. Відтоді як він був представлений у 2017 році, він завжди пропонувався лише з п’ятьма дверима, хорошим набором стандартного обладнання безпеки та конкурентоспроможною семирічною гарантією. Він навіть має 255-літровий багажник, який є лідером у своєму класі міських автомобілів. Дорожчі моделі очікувано отримують такі зручності, як клімат-контроль, бездротовий зарядний пристрій для смартфона та 8-дюймова мультимедіа система з Apple CarPlay і Android Auto.
Початковий атмосферний 1.0-літровий трициліндровий бензиновий двигун має дещо недостатню потужність, але топова версія з турбонаддувом, встановлена на моделі GT-Line S, досить спритна, маючи 100 к.с. і 172 Нм крутного моменту. Обидва стандартно оснащені механічною коробкою передач.
Suzuki Ignis
Клас: мікро SUV;
Ціна в Україні: від $16.000.
Сузукі Ігніс є найцікавішим автомобілем з-поміж усіх тут. Грубо кажучи, це незвичайний японський «мікро SUV», який непогано керується, має просторий салон та неабиякі можливості на бездоріжжі в повнопривідному виконанні. Звичайно, салон оздоблено недорогими матеріалами, але тут не приходиться шукати іншого, адже цей сегмент складається винятково з доступних авто.
Та варто повернутися до головного козиря Ігніса. На відміну від будь-якого іншого сітікару, ним можна всерйоз їздити по бездоріжжю, якщо це машина в комплектації 4х4. Без жодних сумнівів це опція, яку варто відмітити галочкою, якщо ви живете десь у сільській місцевості, у горах чи засніжених широтах. Його 1.2-літровий чотирициліндровий бензиновий двигун потужністю 83 к. с. також розважає на звивистих дорогах, хоча на автостраді йому, звісно ж, тяжко буде підтримувати темп спорткарів.
Dacia Spring
Клас: електрокар-мікро SUV;
Ціна в Україні: на злегка вживані екземпляри від $15.000.
Як відомо, станом на сьогодні Дачія Спрінг – це найдешевший електромобіль, який ви можете придбати. У країнах ЄС його можна купити за якісь нещасні 12 тисяч євро, бо всю решту компенсує тамтешній уряд. За такі гроші ви отримуєте 4-місний маленький кросовер, з достатнім кліренсом і просторим салоном. Головним чином він їздитиме містом, а відтак в вашому розпорядженні добрих три сотні дальності ходу на одній зарядці. Якщо говорити про змішаний цикл, то енергії вистачить на 225 км.
Головними перевагами електричної Дачії є її безкомпромісна легкість, простота та практичність в експлуатації. Адже формально Спрінг це не хетчбек А-класу, як інші, а мікро-SUV – як Сузукі. В салоні знайдеться лише 4 місця, зате обвіс по периметри з нефарбованого пластику, дверні молдинги, рейлінги на даху та ледь вищий кліренс дадуть про себе знати, коли йтиметься про паркування впритул або на бордюрі.