Goodnews.ua


Техогляд в Україні: як запобігти шахрайству в боксах

Ноябрь 12
14:31 2020

Останнім часом процедури обов’язкового технічного контролю та сертифікації автомобіля в Україні все частіше перетворюються на фікцію. Передає Автотема

З необхідністю обов’язкової сертифікації автомобіля стикалися всі покупці транспортних засобів, які купували їх за кордоном. Або ж власники автосалонів, які постачають автомобілі в Україну. З обов’язковим технічним контролем – останнім часом тільки власники вантажних авто або автобусів/маршрутних таксі. Однак, зовсім скоро цю процедуру можуть згадати (або познайомитися вперше) власники і легкових автомобілів.

У всякому разі, в уряді всерйоз розглядають можливість повернути обов’язковий техогляд. Така ініціатива в ідеалі може зменшити кількість аварій на дорогах, смертей і травм в ДТП, що часто виникають через технічну несправність транспортних засобів. Інша справа, якщо кардинально не зміниться підхід до самого процесу обов’язкового технічного контролю та сертифікації автомобілів, на дорогах ситуація навряд чи поліпшиться, а красиві гасла такими і залишаться.

На жаль, після рішень Міністерства інфраструктури та ініціативи «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів», процедури проведення технічного контролю і обов’язкової сертифікації в більшості створених під ці нововведення компаній нагадують фікцію. Звичайно, деякі речі можна списати на генетичне бажання українців «повирішувати» і спроби «зекономити» час, але питання в тому, хто стимулює їх або створює умови для таких кроків. Про те, скільки грошей на цьому заробляють і скільки з цієї суми потрапляє до бюджету, скромно промовчимо.

Зараз відзначимо, які дива творяться у сфері обов’язкового технічного контролю автомобілів. Наприклад, за календарний місяць однієї з фірм проведено 2634 ОТК. Показники вражають: 85 проведених технічно складних процедур в день. Навіть якщо припустити, що компанія працює без вихідних і всі 24 години на добу (що неможливо), за годину вони проводять технічний контроль 3,5 автомобілів. В середньому – 17 хвилин на машину. З виконанням всіх необхідних вимог і оформленням. При цьому, за словами експертів, для перевірки будь-якого транспортного засобу потрібно точно не менше 40 хвилин.

Ситуація з монополізацією ринку сертифікації та обов’язкового технічного контролю транспортних засобів зайшла вже дуже далеко. До 2017 року в Україні було створено 7 органів з сертифікації, шість з них – державні. Але незабаром у останніх анулювали ліцензії, створивши замість них мережу пов’язаних між собою приватних компаній. Перетворивши таким чином важливу і необхідну технічну процедуру в елементарну «торгівлю папірцями».

Окрема історія – сертифікація газобалонного обладнання. На даний момент ця послуга коштує близько 3000 гривень. І знову більшість акредитацій на проведення сертифікації отримали компанії, наближені до керівництва Міністерства інфраструктури. А вартість сертифікації збільшилася в п’ять разів – з 600 до 3 000 гривень. Але навіть при такому ціноутворенні акредитовані центри не можуть справлятися з напливом бажаючих. Великий ризик «липових» оглядів, пересилань сертифікатів поштою і критиці з боку чиновників Євросоюзу. Міністр інфраструктури Владислав Криклій ще півроку тому обіцяв розібратися в ситуації як з ціноутворенням, так і акредитованими фірмами. Але ніяких рішень поки не було прийнято.

На жаль, багато хто з українців вважають за краще діяти «по-старому», – говорить юрист Ігор Черненко.

«Їм простіше віддати документи і автомобіль на 20 хвилин, заплатити потрібну суму, а потім отримати необхідні документи. Залишимо за дужками моральний аспект таких вчинків. Як і, власне, контроль і поняття безпеки: особистої, пасажирів та інших учасників дорожнього руху», – продовжив експерт.

Й додав: коли ситуація з пандемією коронавіруса стабілізується, Україна і країни ЄС знову відкриють кордони, виїхати в Європу на автомобілі з «липовим» технічним контролем буде проблематично.

Якщо ви не хочете опинитися в числі «євроневдах», експерти радять відповідально підходити до обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, не тільки вибираючи надійні компанії, але і особисто інспектуючи його проведення.

Далеко не всі автомобілісти знають ключове правило при проходженні сертифікації або ОТК автомобілів – вони повинні проводиться в присутності господаря транспортного засобу. Тому, якщо вам кажуть: «віддайте документи і машину, через 20 хвилин все буде готово», або вимагайте особистої присутності, або просто змінюйте обслуговуючу компанію.

Що стосується ОТК, то обов’язковими є чотири моменти:

1. Перевірка гальмівної системи ТС.

2. Вимірювання димності у відпрацьованих газах двигунів (які працюють на дизелі або газу).

3. Вимірювання вмісту окису вуглецю у відпрацьованих газах двигунів (які працюють на бензині або газі).

4. Перевірка фар ближнього і дальнього світла, протитуманних фар.

Пам’ятайте, що обов’язковий технічний контроль, якщо не убезпечить вас від неприємних ситуацій на дорозі, то, принаймі, зменшить їх можливу кількість. Якщо ми все-таки вибрали для себе європейські пріоритети, потрібно їм слідувати і відповідати. Хоча б в малому.

Максим Розенко

Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

Определен календарь матчей сборной Украины в квалификации ЧМ-2026

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua