Підводні камені по розмитненню «євроблях»
За даними ДФС, протягом тижня українці розмитнили 74 «євробляхи» за новими правилами. До того ж, Кабмін затвердив тимчасовий порядок розмитнення «євроблях», за яким і запрацювала система.
От тільки серед «бляхерів» у соцмережах вже почалася паніка. Вони банально не знають, що тепер робити з машинами, які раніше заїхали в режимі транзит або тимчасового ввезення і заганялися по схемі «литовської фірми» чи через «верблюда». У водіїв таких машин на руках здебільшого немає документів, які підтверджують вартість машини, договорів купівлі-продажу. Люди не розуміють, як взагалі діяти, чи потрібно їм знімати автівку з обліку в країнах, звідки вона приїхала. І з чого починати. Натомість, в Інтернеті купа фірм і банальних бариг вже починають пропонувати брокерські послуги і вирішенн всіх питань за «бляхерів». Звичайно, все це коштуватиме стільки ж, скільки свого часу «бляхери» платили за пригон авто з-за кордону.
До того ж, на митниці, якщо резидент сьогодні хоче заїхати на «євроблясі» в режимі транзиту, він має сплатити суму, яка дорівнює вартості митних платежів (застава за транзит). Розраховується вона в євро. Якщо резидент виїде вчасно (5-10 днів), то гроші йому повертаються. Якщо ж він далі поїде розмитнювати машину, то сплачена сума на митниці включатиметься у вартість процедури. Сама ж сума чатсо дорівнює вартості машини в Європі — тисяча чи пару тисяч євро.
Вже зараз неподалік від пропускного пункту «Лужанка-Берегшурань» з угорської сторони стоять сотні «євроблях», які покинули українці. Хтось не має грошей, щоб сплатити митникам. Дехто не знає, що робити далі. Їх вже розбирають на запчастини.
Що відбувається
Варто нагадати, що нові закони по розмитненню авто знімають вікове обмеження за стандартом Євро 5, дозволяючи українцям ставити на українські номери машини, які відповідають Євро 4, Євро 3 і Євро 2. Фактично — старі автівки. А також вводять формулу, за якою обраховується вартість розмитнення, де чим старша машина, тим більше доведеться сплатити за акциз. Але протягом перших 90 днів дії закону держава надає власникам авто на єврономерах 50% скидку на акциз.
Формула розрахунку акцизу виглядає так: Коефіцієнт двигуна x Коефіцієнт віку x базову ставку = Акциз.
Наприклад, в нас бензинова машина 2000 року випуску з двигуном 1,6. Їй вже 18 років, але у формулі максимальний коефіцієнт віку становить 15 років. Все що вище, також множиться на 15. Розраховуємо: 50 євро x 1,6 (1600 см3/1000) x 15 років = 1200 євро. Якщо машина на дизелі з такими ж характеристиками маємо: 75 євро x 1,6 x 15 = 1800 євро. Це виключно вартість акцизу. Протягом 90 днів (від 25-го листопада) цю суму варто ділити на два.
До сплати акцизу за «євробляху» потрібно буде заплатити ввізне мито (10%), податок в пенсійний фонд (3-5%, при реєстрації авто) і податок на додану вартість (20% від суми вартості автомобіля, акцизу та ввізного мита).
Є одне уточнення. Розмитнити можна «євробляхи», які завезені в Україну після 1 січня 2015-го року. Все, що було завезено до цього, лишається тільки віддати на розборку.
Але якщо українець таки захоче розмитнити авто, він має підготувати пакет документів.
Важливо, що для вирішення питань з документами не треба виганяти машину за кордон. Можна поїхати в країну, де вона стоїть на обліку, з техпаспортом, або ж замовити послуги брокерів в Україні. Наразі за супровід просять від 500 до 700 євро.
Які документи треба для «євробляхи» з Литви
По-перше, перед стартом процедури розмитнення в Україні потрібно звернутися до власника вашого авто (фірма або фізична особа вказана в техпаспорті). Від нього Ви маєте отримати купчу, яка підтверджуватиме Ваше право власності на авто. По-друге, треба отримати від контори доручення, з правом розпорядження, з яким звернутися до органу реєстрації транспортних засобів в Литві, та зняти авто з обліку. За це потрібно сплатити платіж в розмірі 2,70 євро, потім отримати витяг, що підтверджує зняття з обліку. Він коштуватиме ще 11 євро.
На цьому етапі можливі витрати. Наприклад, на авторинку Каунаса, звідки в Україну купувалися та везлися чимало машин, працювали контори, які ставили «на фірму» машини по 50 євро. І «бляхери» часто не морочили собі голову, що то за контори, і як у разі чого знайти їхнього директора. Особливо, якщо вони ще й замовляли пригон авто звідти компаніям-посередникам з України. Depo.ua вже відомі випадки, коли від бляхерів надходять прохання до литовських фірм по купчій, за яку контори просять у них 300 євро.
Які документи треба для «євробляхи» з Польщі
Досить складна історія. Тут вам необхідно знайти власника авто. Частіше за все — це особа, яка вказана у техпаспорті. Разом з ним треба буде звернутися у «відділ комунікації» в Польщі за місцем знаходження продавця з договором купівлі-продажу. Там треба буде заявити про намір покупця — тобто Вас — вивезти машину з Польщі. Автівка знімається з обліку, за що треба буде сплатити 10 злотих, і ще 17 злотих за доручення.
Після завершення процедур на руках у Вас має бути договір купівлі-продажу, техпаспорт, карта ТС і витяг, який засвідчить зняття машини з обліку у Польщі.
Процедура займатиме близько 30 днів.
Якщо ж «пана» знайти самостійно не виходить — на допомогу прийдуть сотні компаній в Україні, які займаються пригоном авто. Про це далі.
Інші країни
Якщо авто у вас з Німеччини, Фінляндії, Естонії — процедура в чомусь схожа. Вам також доведеться зняти авто з обліку, оформити купчу чи генеральну довіреність на право відчуження і мати техпаспорт. Все це треба буде робити самим у країні, де автівка стоїть на обліку, або ж наймати брокерів.
Якщо не виходить знайти власника авто
Окремі Брокери-рішали пропонують зробити це за вас вже за $500. Але є ще один момент. Всі євробляхи, у яких прострочені терміни режиму транзит чи тимчасове ввезення, є порушниками. Вони мають сплатити штраф 8500 грн. Деякі водії вже платили. Ті, що цього не зробили, мають підписати мирову угоду з митницею і сплатити цю суму. Якщо раптом «бляхер» не зможе знайти «верблюда» — часто білоруса чи молдаванина, який заганяв авто в Україну, і прізвище якого стоїть в документах, сплата 8500 тис. грн зніме необхідність його існування для митниці.
Власника в Польщі спробують знайти компанії, які займаються пригоном авто. Якщо до них звернутися. Інколи, цифра за послугу може перевалити за тисячу доларів.
Яка процедура розмитнення
Вищенаведений пакет документів з Литви, Польщі та інших країн (договір власності, підтвердження зняття з обліку, а також український паспорт нового власника і копії перших двох сторінок, та сторінки з реєстрацією (пропискою), закордонний паспорт, ідентифікаційний код), треба подати до митного органу (незалежно від прописки людини, що розмитнюватиме) разом з електронною митною декларацією. Вона оформлюється на людину, яка стане власником авто. Зробити її самостійно можна, от тільки заповнюється вона не від руки, а через спеціальну програму, котра є у акредитованого митного брокера. Він і створює цю декларацію (ЕМД). Послуги такого брокера обійдуться у $200 чи $300. Окрім цього, як вже сказано вище, сплачується штраф за прострочений режим транзит чи тимчасове ввезення — 8500 грн. Якщо був сплачений раніше, необхідна квитанція про цей платіж в якості доказу, щоб не сплатити його повторно.
Далі декларант (власник авто) має доставити машину на митний термінал після отримання від органу доходів і зборів повідомлення з зазначенням дати і часу пред’явлення транспортного засобу. Вартість заїзду та перебування авто на митному контролі теж не є безкоштовною і коштує від 500 до 900 грн за першу добу. Вартість залежить від терміналу.
Вартість машини буде оцінюватися. У вас може бути написана сума, за яку ви придбали машину в іншій країні у купчій. Але в Україні все одно її перерахують. Оцінка вартості авто до 7 років здійснюється митницею за каталогом Швайке, а вартість авто, якому більше 7 років — за середньо ринковою ціною подібної машини в Європі. Depo.ua вже відомі випадки, коли машину, вартістю в Польщі 2600 євро, в Україні оцінили у 2800 євро.
Тут також важливо, що документи, які Ви подаватимете до митниці, не повинні бути підробками, мати фіктивні печатки чи підписи. Бо в протилежному випадку авто можуть конфіскувати за статтею 483 митного кодексу України.
Всі процедури оформлення займають від одного, до кількох днів. Після сплати митних платежів та отримання пакету документів на машину, необхідно звернутися до МРЕВ і поставити машину на облік. Процедура коштує близько 1000 грн. Вже там додатково необхідна процедура сертифікації — коштує $120. Її можуть скасувати, бо в постанові Уряду про тимчасовий порядок розмитнення її нема. Також там треба буде сплатити суму 3 до 5% від вартості авто у Пенсійний фонд, про що ми писали раніше. Сума платежів до МРЕВ за постанову на облік складає близько 1000 грн.
Скільки хочуть Брокери-рішали
Наразі послуги контор, які займаються вирішенням питань з машинами в країнах, де ті стоять на обліку, а також з митницею, беруть від 500 до 700 доларів. Також індивідуальні замовлення можуть перевалювати і за тисячу «зелених». Як правило, за такі гроші процедура пройде більш швидко. Вони супроводжують «бляхера» від заїзду на термінал, вирішують всі процедури за нього. Враховуючи, що за різними підрахунками в Україні близько 2 млн 700 тисяч «євроблях», то роботи в них вистачатиме.
Частіше за все — це ті самі люди, які «ганяють» машини з Європи під замовлення. І до них ідуть «бляхери», яким вони привезли автівку. Подвійний профіт.
Скільки взагалі це коштуватиме
Зазначимо, що за даними Чернівецької митниці, першою «євробляхою», яка була розмитнена в Україні, стала Renault Laguna 2004 року випуску з німецькою реєстрацією. Власник сплатив за процедуру 49,3 тис. грн. Мито (10%) склало 4,6 тис. грн, акцизний податок (50% скидка) — 28,765 тис. грн та ПДВ (20%) — 15,957 тис грн.
Сама ж машина в Європі при цьому коштувала українцю 46 тис. гривень.
Також володар «екс-бляхи» заплатив штраф в розмірі 8500 грн. До цього додалася сума за перебування авто на митному контролі (від 500 до 900 грн за добу), послуги митного брокера $200. Ще 1000 грн обійдеться постановк ана облік в МРЕВ, $120 — сертифікація і від 3 до 5% від вартості машини піде в Пенсійний фонд.
Які ще є варіанти
Якщо авто завезене в Україну раніше за 1 січня 2015-го року, чи розмитнювати його надто дорого, або ж банально недоцільно, то є варіант поставити автівку в гараж. Або віддати на розборку. Сьогодні ціни на останніх дуже просіли. Ділки пропонують «бляхерам» від 50 до 100 євро за авто. Так-так — за все авто, за яке колись в Європі заплатили 700 євро, 2000 чи більше.
Той випадок, коли перш ніж щось робити, потрібно думати головою. Шара завершилася. І виникає підозра, що скоро чимало «блях» стануть мертвим вантажем не тільки неподалік кордонів, але і у дворах. В кращому випадку — підуть на розборки. Хоча нові закони і справедливі, розмитнення старих машин, які заганяли прості українці, для них непідйомне.
А через 180 днів після початку дії законів (з 25 листопада) ще й вступлять в силу великі штрафи за порушення режиму транзит.
Паралельно з цим «Авто Євро Сила» анонсувала створення громадянської платформи «Сила Виборців». До того ж, вже розроблені нові законопроекти з розмитнення, які пропонують скасувати акциз та заставу при транзиті авто на митниці. Просуватимуть їх через нардепів, які симпатизують «бляхерам». Але ініціатива сумнівна, бо в бюджеті на 2019-й рік вже враховані надходження від розмитнення машин.
Еще никто не комментировал данный материал.
Написать комментарий