Goodnews.ua


Експертиза викрила корупцію у Мінкультурі

Сентябрь 17
11:13 2017

ЗМІ вже неодноразово писали про скандал, що вибухнув навколо призначення гендиректора національного заповідника «Києво-Печерська Лавра». Міністерство культури вже кілька разів зривало проведення конкурсу на цю посаду, і продовжує зривати й далі.

Власне, «фішка» у тому, що повноважний керівник Лаври міністерським чиновникам не потрібен. На такі ласі місця куди зручніше ставити маріонетку – тимчасово виконуючого обов’язки, який , власне, ні за що не відповідає. Нагадаємо, Лавра – шматок дуже смачний: у її фондах зберігається понад 71 тисячу музейних одиниць, і це вже не кажучи про заповідну територію на печерських пагорбах, на яку так люблять зазіхати незаконні забудовники.

Свою маріонетку, як вже повідомлялося, Мінкульт у Лавру впхнув. 5 вересня наказом державного секретаря міністерства Ростислава КарандєєваТВО гендиректора заповідника був призначений Олександр Рудник. На інвентаризацію, яка має проводитися кожного разу при зміні керівництва, міністерські чиновники начхали – щовиглядає вельми симптоматично.

Більш того, призначивши Рудника, Міністерство так і не скасувало у законному порядку повноваження попереднього ТВО, призначений колишнім гендиректором Любомиром Михайлиною. Таким чином, у Лаврі опинилося відразу два тимчасових керівника.

Цьому двовладдю мав би покласти край чесний та відкритий конкурс, за яким можна було б обрати нового гендиректора. Із превеликим скрипом була обрана конкурсна комісія у складі 9 осіб, 3 з яких пройшли за квотою Міністерства культури. Однак робота комісії постійно зриваються через неявку «міністерських» членів. Так, на засідання 30 серпня та 1 вересня на засідання 30 серпня та 1 вересня не з’явилися усі три делегати від Мінкульту: Роман Усенко, Володимир Купрій та Юрій Соболь. Крім того, була відсутня і одна з представників громадських організацій – ІнешКдирова.

Таким чином з дев’яти членів комісії булі присутні лише п’ятеро, Міністерство оголосило засідання неправомочними. Посилається воно при цьому на своє ж власне положення, що «засідання вважається правомочним у разі особистої участі в засіданні не менше 2/3 від затвердженого складу».

Однак в українському законодавстві поняття «правомочного засідання» у цій сфері не існує взагалі. Науково-правовою експертизою, проведеною за заявою голови комісії О. Федоренка, було визначено, що норми Мінкульту, за якою засідання у складі 5 членів нібито не є правомочними, протирічать нормам Закону. Фактично, Мінкультзмухлював: у Законі «Про культуру» (ст. 21-3) дійсно є норма щодо «двох третин», але вона стосується не роботи комісії, а її первісного формування: тобто, максимальне число членів комісії дорівнює 9, однак комісія вважається повноважною у разі затвердження у її складі не менше 6 осіб. А приймати рішення комісія повинна більшістю голосів від затвердженого складу – тобто, у випадку з Лаврою, достатньо присутності 5 членів з 9.

Крім того, експертиза виявила, що аналогічні порушення Мінкульт допустив не лише у Лаврі, а й ще у трьох національних заповідниках:

– Національний архітектурно-історичний заповідник «Чернігів стародавній»;

– Державний історико-архітектурний заповідник «Стара Умань»;

– Національний заповідник «Глухів».

Отже, у чотирьох найбільших історичних заповідниках України відбувається та ж сама історія.Конкурси на посади керівників блокуються через неявку 2/3 конкурсної комісії – для цього достатньо умовити лише одного «неміністерського» члена комісії не прийти на засідання, а вже три «міністерських» не прийдуть туди і поготів. В результаті засідання оголошується неправомочним – з посиланням на вищезгадане положення Мінкульту, яке суперечить Закону України, а тим часом на керівних посадах продовжують спокійнесенько сидіти ТВО без досвіду і кваліфікації, призначені зверху поза конкурсом.

Як бачимо, таким чином Міністерство культури розробило зручну для себе схему, яка дозволяє контролювати культурну спадщинуУкраїни, не допускаючи туди чужих і одночасно уникаючи відповідальності за все, що коять там тимчасові ставленики, призначені держсекретарем міністерства Карандєєвим. Цікаво, що згідно з постановою Кабміну від 03.09.2014 №495 серед обов’язків держсекретаря призначення ТВО не передбачено взагалі.

Утім, на Кабінет міністрів у Мінкульті традиційно кладуть з прибором. Ще 5 жовтня 2016 року уряд видав розпорядження № 803-р із красномовною назвою «Деякі питання запобігання корупції в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади». Зокрема, цим розпорядженням Міністерству культуринаказувалося привести свої внутрішні документи у відповідність до Закону України «Про культуру». Однак Мінкульт і вухом не ворухнув – вищезгадане внутрішнє положення щодо горезвісних «двох третин» як діяло, так і діє.

Справа дійшла до того, що у минулу п’ятницю під час Години запитань до уряду у парламенті Володимир Гройсманокремо наголосив, що дав особисте доручення профільному віце-прем’єру розібратися із ситуацією із саботуванням Мінкультомконкурсу у Києво-Печерській Лаврі. Результатів, однак, і досі нема. Міністерські корупціонери не бажають розлучатися з можливістю безкарно дерибанити культурну спадщину України.

Tags
Share

Статьи по теме







0 Комментариев

Хотите быть первым?

Еще никто не комментировал данный материал.

Написать комментарий

Комментировать

Залишаючи свій коментар, пам'ятайте, що зміст та тональність вашого повідомлення можуть зачіпати почуття реальних людей, що безпосередньо чи опосередковано пов'язані із цією новиною. Виявляйте повагу та толерантність до своїх співрозмовників. Користувачі, які систематично порушують це правило, будуть заблоковані.

Website Protected by Spam Master


Останні новини

Нафтогаз запустил скважину на новом месторождении

Читать всю статью

Ми у соцмережах




Наші партнёри

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY
Goodnews.ua